piotrpiwosz
Administrator

Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:46, 17 Wrz 2007 Temat postu: EW58 |
 |
|
EW58 - polski trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny. Podobnie jak zespół EW55, ma wejścia przystosowane do wsiadania z wysokich peronów stacyjnych, także po sześć wejść dla pasażerów w każdym członie (trzy na każdej ścianie bocznej). Odbieraki prądu znajdują się na dachu wagonu środkowego, natomiast silniki trakcyjne w wagonach skrajnych. Jednostka została zaprojektowana z myślą o zastosowaniu rozruchu impulsowego produkcji krajowej, jednak nigdy takiego nie wykonano, więc producent musiał zastosować klasyczny rozruch oporowy. Zastosowanie 8 silników trakcyjnych znacząco poprawiło przyspieszenie rozruchu (co jest szczególnie ważne na obszarach aglomeracji o krótkich odległościach między przystankami), ale jednocześnie znacznie zwiększyło energochłonność zespołu. Właśnie to zdecydowało o wstrzymaniu zakupów kolejnych pojazdów tej serii. EW58 wyprodukowane zostały początkowo z przeznaczeniem do ruchu na Warszawskim Węźle Kolejowym, lecz niedługo potem zostały przekazane na Szybką Kolej Miejską w Trójmieście, na której w 1976 przebudowano system zasilania z 800 V na napięcie 3000 V (które jest używane na całej sieci PKP). Dzisiaj zaledwie kilka sztuk EW58 jest zdolnych do jazdy, ponieważ większość serii spaliła się w latach dziewięćdziesiątych
Producent Pafawag
Lata budowy 1974-1980
Układ wagonów s+d+s (silnikowy + doczepny + silnikowy)
Liczba miejsc siedzących 212
Masa służbowa 147 ton
Długość całkowita 21,1 m
Napięcie zasilania 3 kV
Liczba i moc silników 8
Moc ciągła 1640 kW
Przyspieszenie rozruchu 0,9 m/s²
Prędkość konstrukcyjna 120 km/h
System hamulca Oerlikon
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|