|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
piotrpiwosz
Administrator
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:41, 17 Wrz 2007 Temat postu: ED72 |
|
|
ED72 - polski czterowagonowy elektryczny zespół trakcyjny produkowany przez Pafawag w latach 1993-1997. Konstrukcja zespołu jest rozwinięciem najpopularniejszego polskiego zespołu trakcyjnego, EN57 i jego przedłużonej wersji EN71. Wyprodukowano 21 pojazdów tej serii, stała się ona także podstawą dla konstrukcji ED73.
Stworzenie zespołu trakcyjnego wyższej klasy niż istniejące EN57 i EN71 podyktowane było potrzebą posiadania taboru właściwego pociągom InterRegio, dla którego (mimo początkowych planów) wspomniane jednostki okazały się zbyt mało komfortowe. Obecnie ED72 przewożą pasażerów pociągów osobowych, pospiesznych a także RegioPlus.
Modyfikacje [edytuj]
ED72-003Produkując ED72 wprowadzono wiele innowacji w stosunku do starszego taboru. Należało do nich m.in. wprowadzenie w części ra zespołu klasy pierwszej (z bardziej komfortowymi fotelami), a także nowej tapicerki w klasie drugiej. Wprowadzono przyciski indywidualnie otwierające drzwi, elektroniczne wyświetlacze kierunkowe (w miejsce tradycyjnych "filmów" - taśm z nazwami stacji) i dwuwarstwowe szyby. Ostatnia z wyprodukowanych jednostek (ED72-021) została wyposażona w drzwi odskokowo-przesuwne.
Wygląd zewnętrzny początkowo znacząco różnił się od starszych jednostek, ze względu na odmienną kolorystykę (malowanie czerwono-żółte), a także połówkowe pantografy i odmienny wygląd czołowych ścian wagonów rozrządczych. Z czasem ujednolicono malowanie zespołów trakcyjnych, w części ED72 zastąpiono pantografy połówkowe tradycyjnymi, zaś w wielu EN57 zmodyfikowano przednią ścianę, upodabniając ją do charakterystycznej dotąd dla ED72.
Sprzęgi tego zespołu trakcyjnego umożliwiają swobodne łączenie z innymi jednostkami, co często jest praktykowane.
Producent Pafawag
Lata budowy 1993-1997
Układ wagonów r+s+s+r (rozrządczy + silnikowy + silnikowy + rozrządczy)
Liczba miejsc siedzących do 237[1]
Masa służbowa 180 ton
Długość całkowita 86,2 m
Średnica kół 940, 1000 mm
Napięcie zasilania 3 kV
Liczba i moc silników 8 x 145 lub 175 kW
Typ silników trakcyjnych LKf450 lub LKa470
Moc ciągła 1160 kW - 1400 kW [2]
Przyspieszenie rozruchu 0,41 m/s²
Prędkość konstrukcyjna 110 km/h
System hamulca Oerlikon
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Witold
pisarz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Pią 15:50, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
jakbym nie mógł o tym w wikipedii poczytać;/ Piotrpiwosz a jak tam trasa do MaSzyny wrocław-opole??? Pewnie nawet nic nie zrobiłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
piotrpiwosz
Administrator
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:33, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ja nieposiadam Maszyny wogóle . :p A kim ty jestes ?? Kolejnego fana maszyny niepotrzeba nam tu mamy ich i tak sporo. A co ty zrobiłes dla tego forum??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Witold
pisarz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Sob 21:58, 29 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
a ty co zrobiłeś dla forum? Kopiuj/ wklej z wikipedii i ponad 200 postów mamy. A tak wogóle to gdzie pracujesz jeśli chcesz zarabiać 5000 zł???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tolus1983
Gość
|
Wysłany: Nie 19:34, 30 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Witold napisał: |
A tak wogóle to gdzie pracujesz jeśli chcesz zarabiać 5000 zł??? |
Piotr pracuje w kopalni węgla brunatnego.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
piotrpiwosz
Administrator
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:59, 31 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
rozbawiłes mnie witek postami .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Witold
pisarz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Pon 16:59, 31 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ty mnie rozbawiłeś jak na stronie maszyny utworzyłeś wątek że robisz trase Wrocław- Opole Nazywałeś sie tam piotrln, programista i eu7rulez. A poznałem po tym twoim pisaniu na forum. "tworze nowa realistyczna trase z Wrocławia do Opola trasa liczy 85 km beda jezdzic EN53 , EU07 oraz ET41 zyczcie mi powodzenia zastanawiam sie czy dac EP09 bo ta trasa jest dosc szybka predkosc szlakowa 160 km/h podpowiedzcie co byscie widzieli . pozdrawiam" ale ten post to wymiata "en57 rulez jest fajna klima w nim lubie en57 . żółtek dla mnie hihi, choc wole eu07" <hahaha>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tolus1983
Gość
|
Wysłany: Pon 17:12, 31 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Witold napisał: |
Ty mnie rozbawiłeś jak na stronie maszyny utworzyłeś wątek że robisz trase Wrocław- Opole Nazywałeś sie tam piotrln, programista i eu7rulez.... |
Witold słuchaj,nasze forum to nie forum MaSzyny więc po pierwsze nie pisz na temat postów Piotra które pisał na tamtym forum.Po drugie jeżeli chcecie się kłucić to zapraszam na PW.Zasada jest taka,że jeżeli nie masz nic konkretnego do powiedzenia na temat to nie pisz nic.To jest upomnienie odemnie,następnym razem będzie ostrzeżenie,5 kopów i dostaniesz bana czasowego lub trwałego.tolus1983
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
piotrpiwosz
Administrator
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:23, 31 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Dajcie mu spokój widac ze dziecko neostrady i tyle . PZDR I HAPPY NEW YEAR 2008.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|