 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
Co myślicie o szynobusach |
dobre |
|
40% |
[ 2 ] |
nie mam zdania |
|
0% |
[ 0 ] |
złe |
|
40% |
[ 2 ] |
okropne! najgorsze co może być! |
|
20% |
[ 1 ] |
|
Wszystkich Głosów : 5 |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
marek1991
Moderator

Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 18:46, 15 Wrz 2007 Temat postu: Szynobus |
 |
|
Szynobuj jest to najwieksze G.... które moim zdanie nie zasługuje na opis. Szynobus składa się z ładnego nadwozia i fatalnego podwozia w którym jest zamątowany słaby i głośny śilnik którego brzmienie jest tak okropne że odrzuca człowieka na kilometr. Ich atutami jest niskopodłogowość, monitoring i to że w czasie jazdy mogę sobie popatrzeć na tory przed pojazdem(dzięki szybie w dzwiach za plecami maszynisty). obyście nigdy tym nie jechali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
man1
Administrator

Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:32, 15 Wrz 2007 Temat postu: |
 |
|
dlamnie czymś gorszym od szynobusa jest wagon pasażerski typu bezprzedziałowego!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
marek1991
Moderator

Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19:44, 16 Wrz 2007 Temat postu: |
 |
|
Najlepsze moim zdaniem są zwykłe wagony z przedziałami a potem Bipy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
piotrpiwosz
Administrator

Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:58, 16 Wrz 2007 Temat postu: |
 |
|
EEEEEEEEEEEEEEEEE Bipy sa fajne lubie pietrusy :p Panowie co do szynobusów one jezdZa tam gdzie elektryki nie jezdZa np Legninca-Zagan jako osob . A wagony bezprzedziałowe sa ok . :d Patrz ENxx edxx i inne wagony 2 klasy :p .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
tolus1983
Gość
|
Wysłany: Pon 11:32, 17 Wrz 2007 Temat postu: |
 |
|
Moim zdaniem Szynobus nie jest zły.Jest to dobre rozwiązanie na nierentownych trasach aby zmniejszyć koszty przejazdu.Lepiej jechać Szynobusem,niż by mieli zlikwidowac połączenie.Pozdrawiam!
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
marek1991
Moderator

Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 15:01, 17 Wrz 2007 Temat postu: |
 |
|
Może Tolus ma racje(ale patrząc na ich częste defekty...), ja patrze na to jak się nim podróżuje- i właśnie za to za nimi nie przepadam.(Sprawa jest! czy posiada ktoś plik .max z sa109 który był udostępniony do MaSzyny? z góry dzięki za pomoc)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
piotrpiwosz
Administrator

Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:04, 17 Wrz 2007 Temat postu: |
 |
|
Był dostepny ale z silnikiem od eu07 . A on jest spaliniakiem . Ja dałem silnik z sm42 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
marek1991
Moderator

Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 19:20, 17 Wrz 2007 Temat postu: |
 |
|
Tak wiem,ale mi chodzi właśnie o model który mogę otworzyć programem 3dstudio max.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
man1
Administrator

Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:25, 17 Wrz 2007 Temat postu: |
 |
|
piotrpiwosz napisał: |
Był dostepny ale z silnikiem od eu07 . A on jest spaliniakiem . Ja dałem silnik z sm42 .
Tak wiem,ale mi chodzi właśnie o model który mogę otworzyć programem 3dstudio max. |
prsze nieodchodzić od tematu bo będę usuwał posty!!! man1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
piotrpiwosz
Administrator

Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:59, 17 Wrz 2007 Temat postu: |
 |
|
Autobus szynowy, Szynobus (niem. Schienenbus, fr.motorrail, ang. railbus) – lekki wagon spalinowy lub zespół trakcyjny o napędzie spalinowym, służący do obsługi ruchu pasażerskiego na liniach o niewielkich potokach podróżnych. W porównaniu z tradycyjnym pociągiem (lokomotywa + 1-2 wagon(y)) o podobnej pojemności charakteryzuje się większymi przyspieszeniami, mniejszym zużyciem paliwa i większymi prędkościami osiąganymi na tych samych – zwykle drugorzędnych – szlakach. Szynobus jest zwykle pojazdem dwuosiowym o masie ok. 20 ton, z ok. 40-50 miejscami siedzącymi. Dla zwiększenia pojemności pociągu szynobusy można łączyć ze sobą, w przypadku wyposażenia w odpowiednio mocny zespół napędowy sz. może ciagnąć też odpowiednio dostosowane do niego konstrukcyjnie wagony doczepne. Sporadycznie budowane są także zespoły trakcyjne o konstrukcji typowej dla sz. złożone z dwóch lub trzech wagonów (zwykle 1-2 wagony napędzane i 1 doczepny, w kabiny maszynisty wyposażone są wówczas tylko końcowe wagony). W przypadku gdy szynobus posiada odpowiednią charakterystykę trakcyjną, typowe sprzęgi i system hamulca powietrznego, może także ciągnąć pojedyncze wagony osobowe, bagażowe lub towarowe.
Współcześnie w Polsce autobusami szynowymi (szynobusami) określane są błędnie także ciężkie wagony spalinowe o dużych mocach i gabarytach.
Aby odciążyć konstrukcję sz. w porównaniu z klasycznym taborem kolejowym, stosowane są szeroko elementy wykonane z tworzyw sztucznych i typowe podzespoły produkowane masowo w przemyśle samochodowym, rezygnuje się z typowych, masywnych urządzeń sprzęgowych (lub stosuje się sprzęgi i zderzaki o lżejszej konstrukcji). Pierwsze konstrukcje sz. powstały wraz z rozwojem motoryzacji poprzez zamianę ogumionych kół w autobusie na kolejowe koła stalowe z obrzeżami. Pojazdy takie cechowały sie jednak niską trwałością ze względu na zbyt lekką konstrukcję nośną, ponadto nie zapewniały elementarnego bezpieczeństwa w przypadku kolizji z taborem kolejowym. Z tego względu dla potrzeb kolei lokalnych budowano w okresie miedzywojennym przede wszystkim niewielkie wagony spalinowe (zazwyczaj dwuosiowe) o typowo kolejowej skrajni i urządzeniach sprzęgowych, z masywną ramą nośną. Do rozwoju sz. powrócono z początkiem lat 50. XX wieku, gdy masowa motoryzacja zagroziła poważnie istnieniu kolei lokalnych i szukano sposobu potanienia produkcji i eksploatacji taboru kolejowego do ich obsługi. W wielu krajach europejskich powstały udane pojazdy tego typu, produkowane w setkach i tysiącach egzemplarzy, pozwalając na racjonalną i atrakcyjną dla pasażerów eksploatację lokalnych linii kolejowych (np. seria VT98 kolei niemieckich, seria 810 kolei czeskich i słowackich). W większości krajów europejskich od lat 90. XX wieku, ze względu na dynamicznie wzrastającą popularność kolei regionalnych, przepełnienie pociągów oraz konieczność zachowania wysokich standardów bezpieczeństwa zaprzestano rozwoju konstrukcji sz. na rzecz nowoczesnych, wielkogabarytowych wagonów spalinowych, często wyposażonych w obniżoną podłogę dla ułatwienia obsługi niskich peronów.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Producent Kolzam Racibórz
Lata budowy 2003-2005
Układ osi A'1'+1'A'
Masa służbowa 45 t
Długość ze zderzakami 27900 mm
Szerokość 2900 mm
Wysokość 3800 mm
Średnica kół 840 mm
Typ silnika RABA D10UTSLL
Liczba i moc silników 2 x 190 kW
Rodzaj przekładni hydromechaniczna
Prędkość konstrukcyjna 100 km/h
Liczba miejsc siedzących 66 + 11 rozkładanych
Całkowita liczba miejsc 180
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Witold
pisarz

Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Pią 19:51, 04 Sty 2008 Temat postu: |
 |
|
Szynobusy na ogół są dobre. Teraz bardziej opłaca wysłać w trase szynobus niż np: SU46 z jednym wagonem. Oszczędność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |